streda 26. januára 2011

HGT,DEM, KMZ (DAE), KML ???

     Pri troche času som analyzoval data GPS a terénu pre potreby presnejšieho modelovania tratí a terénov. Tak som porovnával data (trasu trate) v 3ds maxe podľa dostupného onboardu. A výsledok ? Absolútne som nenašiel nič, čo by zodpovedalo skutočnej trate krivky GPS s onboardom.... Myslel som si, že HGT a DEM mapy sú najpresnejšie data dostupné voľne a po skúškach som zistil horšie výsledky, ako zatracované data z Google earth - kml alebo kmz (dae). Pokiaľ to skutočne niekto neprejde fyzicky s presným GPS prístrojom, tak sa zo žiadnych dostupných dát k presnému výsledku nedostane.  Zo všetkých dát bola krivka GPS nakreslená v Google Eartrh a optimalizovaná v 3D Route Builder "najpresnejšia" . Ale aj tak sa musí dorovnávať pomocou onboardu. a rozdiely sú v hornatejších tratiach ešte menej presné ,ako na rovinatých tratiach. A čo sa týka nakreslených ciest na "presných" topografických mapách, tak neviem, kedy to bolo naposledy aktualizované, lebo absolútne nesedia niektoré zákruty a aj rovné úseky. Tak to je tá práca potom náročnejšia na modelovanie a realita je v tomto prípade dosť ďaleko. Po prvých testoch vás znalci potešia svojimi presnými informáciami o úsekoch tratí, ktoré nesedia... Ak sa vie niekto dostať k presnejším dátam z netu, tak mu budem povďačný .
      Jediná možnosť je robiť trate čo najbližšiie od domova a všetky potrebné data , dokumentáciu, foto a video materiály si robiť sám :(. Ale zasa sú trate, ktoré sú známe zo svetových rally podnikov a tam už je takáto možnosť nereáná. Tak sa len spoľahnúť na onboardy a "presné GPS data" dostupné na internetových mapách a možno celkom postačí server WRC a IRC podnikov, kde sú už všetky trate vytvorené v Google earthe. Posťahovať príslušné onboardy a foto dokumentáciu z netu  a ide sa ...na MARGAM možno ....:)))

Miro

4 komentáre:

  1. Miro, použitie zariadenia (Garmin GPS) s barometrickým výškomerom

    Mám Garmin Edge 705 alebo (teraz Edge 800)
    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=160

    Výškopisné sú skutočné! Vie exportovať do formátu GPX, KML, XML,...

    My router:
    http://connect.garmin.com/explore?owner=xevipiu#activityType=all&eventType=all&activitySummarySumDistance-unit=kilometer&activitySummarySumDuration-unit=hour&activitySummaryGainElevation-unit=meter&owner=xevipiu&sortField=relevance&currentPage=1

    Pozdravy!
    Xevipiu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To máš pravdu, že s takýmto prístrojom to už je OK, ale tá cena..... Tie Cyclo trasy som tiež našiel, ale ako keby naschvál som ešte nearafil, aby to bolo práve na trasách rally podnikov. Možno ich raz nielto urobí. Keby som sa takejto súťaže niekedy zúčastnil, tak by som si tie dáta určite priniesol.
    Ďakujem za typ.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ak chcete, môžem poslať "KML Google Earth" a "Garmin GPS KML" v tejto fáze

    .- Coll del Buc/La cantina (Rally RACC Catalunya/Costa Blava) SPAIN
    http://btbtracks-rbr.foroactivo.com/t205-tramo-en-construccion-coll-del-buc-la-cantina-rally-catalunya-costa-blava

    Rozdiely sú značné

    Pozdravy Miro!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Toto BTB forum dobre poznám a je tam veľmi dobrých návodov. Zaxxonova netóda je profesionálna a podľa nej som sa snažil porovnávať data z HGT. On tiež vychádza v začiatkoch práce z Google earth a potom cez GPS-Track Analyse.NET aktualizuje data cez najnovšie HGT data. Tu som si myslel, že to bude najpresnejšia metóda, ale nie je. Sú tam, ako píšeš, značné výškové rozdiely. Ako základ tvorby terénu aj s traťou je to super. Ale aj tak sa musí trať ešte optimalizovať(Smooth) a všetko manuálne podľa onboardu dorovnať.

    Trať poznám dobre a vaše fórum mám aj v TOP weboch na moje stránke :).. výborné fórum aj nápady a návody. Ďakujem.

    Ahoj !

    OdpovedaťOdstrániť